• چهارشنبه ۱ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 966-893-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

روند تألیف کتب درسی پایه یازدهم

مؤلف کتاب‌های پایه یازدهم گفت: در تألیف کتب درسی جدید پایه یازدهم سعی شده فرصت و مجالی برای یادگیری در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، زهرا رحیمی چهارشنبه یکم شهریور در حاشیه برگزاری کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی همدان در گردهمایی دبیران ریاضی استان، بیان کرد: آموزش خوب دادن فراهم ساختن مجالی برای شاگرد است تا خود از طریقی منظم و اصولی مطالب را کشف کند.

وی با بیان اهداف آموزش عنوان کرد: هدف خوب در مدارس ابتدایی تدریس مهارت‌های محاسبه و هدف متعالی‌تر پرورش تفکر ریاضی و قوه تخیل در آنهاست به طوریکه بتوانند به صورت هوشمند مسائل را آنالیز کنند.

رحیمی درباره ویژگی‌های کتاب‌های تألیف شده یادآور شد: تکیه بر دانش قبلی دانش‌آموز، حرکت از شهود به تجرید، تأکید بر گفتمان ریاضی، توانایی نشان دادن ارتباطات بین مفاهیم ارائه شده و ایجاد یک جریان استقرایی و فراهم کردن فرصت کشف از جمله این موارد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساختار کتاب درسی براساس سه محور فعالیت شامل یادگیری و ارائه مفاهیم جدید، کار در کلاس و تمرین است.

وی افزود: آماده‌سازی کتاب‌های جدید از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و به کمک سایت گروه ریاضی، مشاوران مجرب و توانمند، کمیته‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی درسی، جمع‌بندی نظرات ارسالی از فضای مجازی توسط دبیران ریاضی و بازنگری مجدد اعضای تیم تألیف، شیوه‌های نقد و بررسی کتاب صورت گرفته است.

رحیمی در رابطه با تغییرات عمده انجام شده در کتاب هندسه گفت: برای ایجاد قوه استدلال و خلاقیت، تأکید بر کاربرد هندسه در زندگی و بهره‌گیری از هنر و زیبایی‌شناسی تغییراتی از جمله کاهش حجم کتاب، ارائه محتوا به شیوه فعال و حذف اثبات‌های تحلیلی در فصل تبدیل‌های هندسی انجام شده است.

وی در پایان خطاب به دبیران ریاضی یادآور شد: فراموش نکنید نخستین سال مواجهه با تغییرات سخت‌ترین سال است بنابراین به اقتصای کلاس عمل کنید و دانسته‌های پیشین دانش‌آموز را بدانید.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: