• شنبه ۱۲ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
  • دسته بندی : شهرستانها
  • کد خبر : 973-5397-5
  • خبرنگار : 8118
  • منبع خبر : گفتگو

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد خبر داد

افزایش 2 برابری خدمات‌دهی رایگان درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد از افزایش دو برابری خدمات‌دهی رایگان این درمانگاه خبر داد و گفت: :خدمات‌دهی رایگان درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد طی 6 ماه اخیر نسبت به مشابه ماه سال قبل دو برابر افزایش داشته که این امر موجب ارتقاء دوچندان رضایت مراجعه‌کنندگان بوده است.

نسترن رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: از ابتدای آذرماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال بیش از 32 هزار و 555 بیمار توسط 3 پزشک عمومی درمانگاه پذیرش شده‌اند که برای ویزیت این تعداد بیمار افزون بر 480 میلیون تومان خدمات رایگان ارائه شده است.

وی ارائه خدمات رایگان افزون بر 52 میلیون تومان برای ویزیت 4 هزار و 736 بیمار توسط واحد مامایی درمانگاه را از دیگر اقدامات و خدمات این درمانگاه طی مدت فوق برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر در این درمانگاه 16 نفر همکار شامل 3 پزشک عمومی، یک پزشک ماما، یک دندانپزشک، 2 نفر تزریقات، 2 نفر خدمات، 2 نفر آزمایشگاه، 3 نفر داروخانه، یک نفر پذیرش و یک نفر واحد اداری برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به مراجعه‌کنندگان فعالیت دارند.

رضاپور ادامه داد: روزانه به صورت میانگین 350 تا 400 بیمار توسط  پزشکان درمانگاه مورد پذیرش قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با پذیرش بیماران وجود ندارد.

راه‌اندازی واحد دندانپزشکی درمانگاه تأمین اجتماعی در آینده نزدیک

وی در ادامه از راه‌اندازی واحد دندانپزشکی این درمانگاه در آینده نزدیک برای بیمه‌شدگان خبر داد و گفت: یکی از خدمات جدیدی که با همکاری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به این درمانگاه اضافه شده، خدمات دندان پزشکی بوده که اقدامات لازم از جمله تجهیز اتاق و وسایل مورد نیاز این امر فراهم شده و همکار دندانپزشک به‌زودی فعالیت خود را در این درمانگاه آغاز خواهد کرد.

رضاپور با اشاره به ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان به صورت رایگان با آغاز فعالیت دندانپزشکی درمانگاه تصریح کرد: با توجه به محاسبه تعرفه‌های دندانپزشکی به صورت آزاد و خارج بودن هزینه‌های آن از توان مردم، راه‌اندازی دندانپزشکی در درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان برای بیمه‌شدگان یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌ها بود که خوشبختانه این امر مهم با پیگیری‌های لازم مرتفع شد.

وی از راه‌اندازی نوبت‌دهی تلفنی دندانپزشکی درمانگاه با آغاز فعالیت دندانپزشکی خبر داد و افزود: از این پس نوبت‌دهی تلفنی برای دندانپزشکی برای جلوگیری از ازدحام در درمانگاه راه‌اندازی و نسبت به این امر اطلاع‌رسانی‌های لازم در سطح شهر صورت خواهد گرفت.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه کلیه خدمات در این درمانگاه به تبع دیگر درمانگاه‌های تأمین اجتماعی سطح کشور برای بیمه‌شدگان رایگان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: مامایی و انجام معاینات پیش، پس و حین بارداری، پرونده سلامت انجام تست غربالگری، آزمایش پاپ‌اسمیر، تزریقات، پانسمان و آزمایشگاه از جمله خدمات ارائه شده به بیماران در این درمانگاه است.

وی با اشاره به عقد قرارداد درمانگاه با یکی از آزمایشگاه‌ها در راستای پاپ‌اسمیر اظهار کرد: به تازگی به عنوان یکی از اقدامات جدید با آزمایشگاه خارج از درمانگاه قرارداد لازم بسته شده تا به ما محیط کشت مایع برای غربالگری سرطان رحم و درمان رحم بدهند و روش پیشرفته‌تری را در این مکان برای آزمایش پاپ‌اسمیر انجام دهیم .

افزایش 40 درصدی پذیرش در آزمایشگاه درمانگاه تامین اجتماعی

رضاپور در ادامه با بیان اینکه آزمایشگاه این درمانگاه در 6 ماه اخیر نسبت به مشابه ماه سال قبل 40 درصد افزایش پذیرش داشته که خدمات ریالی آن 73 میلیون تومان بوده است، گفت: 11 میلیون تومان پانسمان و نوار قلب، 25 میلیون تومان تزریقات از دیگر خدمات رایگانی است که توسط این درمانگاه به بیماران بیمه‌شده از ابتدای آذرماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سالجاری ارائه شده است.

ارائه 250 میلیون تومان داروی رایگان به بیماران در 6 ماه گذشته

وی میزان داروی رایگان ارائه شده به بیماران ویزیت شده در این درمانگاه را در مجموع افزون بر 250 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان به تبع دیگر درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشور نسخه دستی وجود ندارد و راه‌اندازی نسخه الکترونیک موجب شده بیمار با کد ملی پذیرش و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای بیماران مزمن تحت پوشش این درمانگاه ادامه داد: اطلاعات بیماران مزمن با تشکیل پرونده درج شده تا اگر به هر جای ایران مراجعه کنند با کد ملی تمام اطلاعات آنان  مشخص و روند درمان تسریع بیشتری به خود بگیرد که این اقدام در راستای جلوگیری از تداخل دارویی بیمار انجام شده است.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد در ادامه یادآور شد: بیمارانی که نیازمند خدمات تخصصی هستند در این درمانگاه برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، برای آنان نسبت به نوبت‌دهی آنلاین با بیمارستان آتیه همدان انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تخصصی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان از نقش موثری در قانونمندتر شدن و ارتقاء کیفیت این درمانگاه در ارائه خدمات به بیماران برخوردار خواهد بود که در حال حاضر برای تحقق این امر مهم پاشنه‌کشیده برای رفاه و ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم پیگیر موضوع هستیم.

باخبر شدیم جمعی از مردم شهرستان اسدآباد در قالب گروه‌های مختلفی از اصناف و کانون بازنشستگان، کارگران، صنعتگران، مستمری‌بگیران، جمعیت هلال احمر، فرش‌بافان و ... رضایتمندی خود را در قالب طوماری بلند بالا از درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان به علت کارآمدی و ارائه خدمات مطلوب به بیماران ضمن حفظ تکریم ارباب‌رجوع به مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان همدان تحویل داده‌اند که این امر موجب آن شد تا علت این رضایتمندی را از مدیر درمانگاه در راستای اقدامات انجام شده جویا شویم چرا که امروزه جلب رضایت مردم و تکریم ارباب‌رجوع یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در هر ارگان و  دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان بوده و ترویج و فرهنگسازی این امر مهم در دستگاه‌های مختلف از نقش موثری در نهادینه شدن تکریم ارباب‌رجوع خواهد داشت چرا که لبخند و خوشرویی و پاسخگویی کارکنان هر دستگاه بیش از ارائه هر گونه خدمات، موجب رضایت‌خاطر مراجعه‌کنندگان خواهد داشت و قطع به یقین مراجعه‌کنندگان نیز این تکریم را به نیکی دست مریضاد خواهند گفت.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: