• پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 983-5791-5
  • خبرنگار : 81115
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

وزیر راه وشهرسازی:

انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر در دست اجراست

وزیر راه و شهرسازی از آغاز انتقال ایستگاه راه آهن همدان به داخل شهر خبر داد و گفت: با احداث ایستگاه راه آهن همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد  که این پروژه در دست اجراست.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، اسلامی در حاشیه بازدید از راه آهن همدان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بالاخره ریل به همدان رسیده و مردم همدان و استانهای همجوار از فرصت سفرهای ریلی برخوردار هستند، اظهار کرد: مهمترین کاری که در زمینه راه آهن همدان باید انجام‌شود انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر و نزدیکترین محل برای مردم است.

وی تصریح کرد: نکته مهم در بحث راه آهن همدان این است که ما باید تصمیمات خود را بهینه کنیم و بتوانیم این خدمت رسانی را با گسترش و بهینه سازی به بهترین کیفیت تبدیل کنیم .

وی با اشاره به اینکه تصمیم انتقال ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر گرفته شده است، افزود: قرارداد پروژه احداث خط انتقال ایستگاه راه آهن همدان منعقد شده و پیمانکار شروع به کار کرده است.

اسلامی ادامه داد: این ایستگاه در نقطه کانونی که در طرح جامع شهر همدان ملاحضات آن صورت گرفته و همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد و در دست اجراست.

وزیرراه و شهرسازی درباره ایستگاه فعلی راه آهن همدان نیز  خاطرنشان کرد: کارکرد ایستگاه مرکزی همدان باید باز مهندسی شود و ما برای این مکان تصمیم متفاوتی بگیریم.

وی ادامه داد: خط اتصال راه آهن به ملایر را دنبال می کنیم که امروز یک بخش از آن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

اسلامی یادآور شد: اتصال ریل به سنندج هم در دست اجراست که راه آهن غرب کشور را به سمت مرزهای خروجی شکل می دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم با تمام محدودیت هایی که در منابع وجود دارد بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، اقدامات تکمیلی برای احداث شبکه سراسری راه آهن برای همدان را دنبال کنیم.

آغاز عملیات اجرایی چهارخطه شدن محور نهاوند ـ آورزمان

به گزارش ایسنا؛ در ادامه سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان همدان عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن محور ارتباطی نهاوند ـ آورزمان به ملایر به طول 22 کیلومتر و با اعتبار58 میلیارد تومان آغاز شد

امروز با حضور وزیر، استاندار همدان، نماینده و فرماندار نهاوند عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه  محور نهاوند- آورزمان  از عشوند تا کرتیل آباد  با ۵۸میلیارد تومان  کلنگ زنی شد.

محور نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز جنوب استان همدان است که فاز نخست چهارخطه شدن آن به میزان هشت کیلومتر آغاز شده که تاکنون سه کیلومتر آن بهره‌برداری شده و پنج کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست.

محور نهاوند ـ آورزمان و ملایر در مجموع به طول 42 کیلومتر است که هشت کیلومتر آن در حوزه نهاوند و مابقی در حوزه ارتباطی ملایر قرار گرفته است، به تازگی 22 کیلومتر از این مسیر به پیمانکار سپرده شده و با آغاز عملیات اجرایی این طرح انتظار می‌رود این پروژه طی دو یا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهرستان نهاوند دارای سه محور اصلی و حیاتی ارتباطی شامل محور نهاوند ـ آورزمان به ملایر، محور نهاوند ـ کنگاور ـ کرمانشاه و محور نهاوند ـ بروجرد است که طرح چهارخطه شدن قسمت‌هایی از این محورها انجام و بخش‌هایی نیز در دست اجراست همچنین احداث ایستگاه راه آهن شهر نهاوند با اعتبار 170 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

چرخ سازندگی وپیشرفت کشور در حرکت است

وزیر راه و شهرسازی  در آئین اتصال نهاوند به شبکه ریلی کشور گفت: چرخ سازندگی وپیشرفت کشور در حرکت است به طوریکه اجرای پروژه باند دوم نهاوند- آورزمان و شبکه ریلی، هم شاهد این حرکت است که انتظار می رود با تلاش های مسئولان این اقدامات به زودی به اتمام برسد.

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان نیز با بیان اینکه استان همدان به یک کارگاه بزرگ و فعال در حوزه راه سازی، راه آهن، فرودگاه و.. تبدیل شده است، گفت: نهاوند هم به یک کارگاه فعال عمرانی خدماتی از جمله سد- گرین، راه آهن، کارخانه های تولیدی، راه ها و ... است که در حال اجراست.

در ادامه حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در بخش راه و شهرسازی ۵ پروژه مهم  فعال است که از جمله آنها می توان به محور  نهاوند- بروجرد، نهاوند- آورزمان- ملایر و ایستگاه دوم راه آهن نهاوند که دارای اعتبارات ملی است، اشاره کرد.

وی بیان کرد: برخی از امکان پذیر نبودن اجرای این پروژه و اتصال نهاوند به شبکه ریلی کشور می گفتند اما با همه مشکلات و گرفتن اعتبار از ماده ۲۳، ردیف ملی  آن محقق شد.

وی با اشاره به اینکه این شبکه ریلی زمان را برای شهروندان نهاوندی بخوبی مدیریت می کند، گفت: از دولت برای کمک به تحقق این پروژه مهم تشکر می کنم، نهاوند شهر گردشگری است و ۱۳ سراب دارد اما زیر ساخت هایمان برای جذب گردشگر ضعیف بود بنابراین ۷۶ کیلومتر راه گرفتیم و یکی از این پروژه ها هم همین اتصال به شبکه ریلی کشور بود.

قول مساعد وزیر برای تأمین اعتبار پروژه چهارخطه سامن- بروجرد

در ادامه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه چهار خطه سامن- بروجرد با تأکید بر اینکه پروژه چهار خطه سامن- بروجرد یکی از طرح های اولویت دار وزارتخانه در شهرستان ملایر است، گفت: نکته کلیدی در مورد این پروژه این است که تاکنون ردیف بودجه مصوب نداشته است اما با توجه به اهمیت ونقش کلیدی این پروژه، از منابع استانی و منابع داخلی وزارتخانه اعتبار مورد نیاز تأمین می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه شرایط را برای اخذ وام توسط پیمانکار فراهم می کنیم، اظهارکرد: انتظار همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس را در زمینه تکمیل 9 کیلومتر باقیمانده پروژه چهارخطه محور ملایر - آورزمان – نهاوند نیز داریم.

وی با بیان اینکه باید با تکمیل جاده های شریانی همدان، این استان جزء استان های پیشرو در حوزه راه های ایمن باشد، ادامه داد: قطعه اول راه آهن همدان- ملایر شروع شده است و ظرف چند هفته آینده احداث قطعه باقی آن نیز به مناقصه گذاشته می شود.

گفتنی است؛ بعدازظهر امروز در سفر یک ساعته سفر وزیر راه و شهرسازی به ملایر، بازدید از محور سامن- بروجرد و دستور برای تسریع در روند اتمام پروژه ، بازدید از قطعه اول راه آهن ملایر- همدان با حضور نماینده مردم ملایر، بازدید و دستور برگزاری مناقصه برای آغاز قطعه دوم این مسیر با هدف اتصال ملایر به مسیر ریلی خوزستان، صادر شد، بازدید و کلنگ زنی باند دوم محور ملایر-آورزمان- نهاوند و صحبت در جمع مدیران و اهالی روستای آورزمان، اهم برنامه های " محمد اسلامی" در ملایر بود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: